"Zašto učiš italijanski?"
"Zato što je lep i melodičan jezik." Koliko puta su mi ovako odgovorili na moje pitanje o razlozima zašto uče baš italijanski jezik. Pored ovog često navođeni razlozi su i italijanska kultura (umetnost, moda, hrana, turizam, ...) i međuljudski odnosi (velike sličnosti između Srba i Italijana i mnogi Srbi imaju rodbinu ili prijatelje u Italiji).
Kursevi opšteg italijanskog su podeljeni kao i prema evropskom Zajedničkom referentnom okviru za jezike (CEFR) na 6 nivoa. Moj cilj je da studenti pored usvajanja jezika postepeno, od nižih do viših nivoa, produbljuju svoja znanja o kulturi, istoriji, umetnosti i životu Italije.
Pristup nastavi je humanističko-afektivni (u radu se obraća velika pažnja na psihološke aspekte učenja), glavna korišćena metoda je komunikativna (korišćenje jezika u socijalnom okruženju) a za učenje gramatike se koristi expectancy grammar metod.
Pored priručnika, koristim i dodatne sadržaje - originalne tekstove na italijanskom jeziku kao što su članci iz novina, reklamni materijali, pesme kao i video zapisi sa youtuba, filmovi, ...
Nivo | Ciljevi i priručnici | Trajanje |
A1 |
Ako sagovornik polako govori učenik razume poznate reči i jednostavne rečenice; može da odgovori na jednostavna pitanja i da vodi razgovor uz pomoć sagovornika; ume da opiše gde živi i osobe iz svog okruženja. Priručnik: Nuovo Contatto A1, Nuovo Espresso 1, Nuovo Progetto Italiano 1a. |
36 časa od 90 minuta |
A2 |
Učenik prepoznaje i služi se najčešće korišćenim rečima i rečenicama iz područja neposrednog ličnog interesovanja (npr. osnovne podatke o sebi, porodici i prijateljima; informacije vezane za kupovinu, okolinu i posao). Priručnik: Nuovo Contatto A2, Nuovo Espresso 2, Nuovo Progetto Italiano 1b. |
36 časa od 90 minuta |
B1 |
Učenik razume smisao jednostavnog razgovora o poznatim temama (o svojoj školi, poslu i interesovanjima); snalazi se u većini situacija i bez pripreme se uključuje u razgovor kada mu je tema poznata; ume s lakoćom da govori o sebi (o svojim iskustvima, emocijama, snovima itd.). Priručnik: Nuovo Contatto B1, Nuovo Progetto italiano 2a. |
36 časa od 90 minuta |
B2 |
Učenik može da prati duže razgovore i predavanja o temama iz oblasti ličnog interesovanja; ume da komunicira dovoljno tečno i spontano, što omogućuva skoro normalnu interakciju; može da objasni svoje stavove o nekoj aktuelnoj temi, navodeći prednosti i nedostatke različitih stanovišta. Priručnik: Nuovo Contatto B2, Nuovo Progetto italiano 2b. |
36 časa od 90 minuta |
C1 |
Učenik razume dugačak govor čak i kad nije jasno strukturiran; ume da govori tečno i spontano i da jasno izrazi svoje ideje i mišljenje. Priručnik: različiti. |
Po dogovoru |
C2 |
Učenik razume bez problema sve varijante jezika; ume da govori bez napora koristeći idiome i precizno prenoseći fine nijanse u značenju. Priručnik: različiti. |
Po dogovoru |
Questo sito è stato realizzato con Jimdo! Registra il tuo sito gratis su https://it.jimdo.com